New adventure has started! - Reisverslag uit Malakka, Maleisië van Celien Jansen van der Sligte - WaarBenJij.nu New adventure has started! - Reisverslag uit Malakka, Maleisië van Celien Jansen van der Sligte - WaarBenJij.nu

New adventure has started!

Door: Celien

Blijf op de hoogte en volg Celien

25 Juli 2016 | Maleisië, Malakka

16 juli 2016 was de dag, de dag van de reis van lisanne en mij naar Maleisië en Singapore. Hier waar we al naar uit kijken vanaf december. Alle voorbereidingen waren getroffen en meer dan klaar om te gaan komen we aan op schiphol. Vlucht 13.50 via Istanbul: geannuleerd..... Oh nee. Alles viel in duigen, we wisten ons even geen raad meer, voelden ons enorm boos en in de steek gelaten door Turkish airlines.
Die hele dag zijn we maar op schiphol gebleven in de hoop het volgende vliegtuig te kunnen pakken maar helaas, turkish airlines had het loket dicht gedaan en de telefoons afgesloten. Vliegtickets.nl kon ook niks voor ons betekenen want turkish airlines had onze vlucht nog niet officieel geannuleerd. Dus nog maar meer wachten en bellen en bellen. Uiteindelijk was er een vlucht 4 (!!) dagen later. Onmogelijk voor ons, want nee wij moesten en zouden onze 3 weken krijgen, gelukkig konden we het wel verlengen en komen nu ook later terug. Dus 20 juli, ietsjes later dan gepland was het dan eindelijk zover en ging de vlucht echt! Enorm blij met de kriebels in de buik liepen we het vliegtuig in en stegen we op richting istanbul. 7uur overstap in istanbul, klinkt lang, en dat was het ook, al helemaal zonder wifi.. :( maar we hebben het doorstaan, door lekker duur vliegveld eten, dutjes doen, kletsen (wat we erg goed kunnen) en lachen om mensen die er altijd zo charmant bijlopen op het vliegveld (inclusief onszelf..). Hierna hadden we nog een 11uur lange vlucht voor de boeg naar Singapore, de stad die bekend staat om de schone straten, en dat was ook echt zo, 500 dollar boete als je afval op de grond gooit of eet in de metro! De vlucht was prima te doen, lekker films gekeken en meeste tijd geslapen. We zijn met de metro en lopend naar Hostel Mitraa gegaan en kwamen daar rond 22uur lokale tijd aan. Helemaal gesloopt nog nieuwe vrienden gemaakt en daarna als twee baby's in slaap gevallen. De volgende dag na het ontbijtje, met de metro singapore ontdekt met 5 anderen uit de UK, Duitsland en Zweden. Singapore is echt enorm stad, en eigenlijk is dat ook alleen het land. Het grote deel van de bevolking heeft ook behoorlijk wat geld, dat is duidelijk te zien aan de enorme chique winkelcentra met de meest dure merken. Die avond wilde we natuurlijk ook kennismaken met het nachtleven en was weer duidelijk dat mensen in Singapore niet arm zijn, omgerekend zo'n 20 euro entree bij clubs en 4 euro voor een biertje. Wij gingen dus voor de gratis barretjes met weinig alcohol :). Voor Aziatische begrippen is Singapore echt duur.

1 dag in Singapore vonden wij genoeg, leuke levendige stad maar er is nog zoveel te zien dus volgende dag ging de reis verder naar de stad Melaka. Melaka staat op de UNESCO werelderfgoedlijst en heeft invloeden van verschillende landen waaronder Portugal en Nederland. De stad heeft een heel schattige dorpsachtige uitstraling met een riviertje erdoorheen, mooie kleine boulevard en leuke pleintjes. We hadden een hostel geboekt, lekker luxe prive kamer, douches voor onze neus mét uitzicht op deze rivier! En dat voor nog geen 10euro per nacht, gotta love Malaysia. Alweer hadden we ander stelletje backpackers gevonden waar we die avond de Jonkers-walk nightmarket zijn adgestruint, en de volgende dag lekker op zijn Nederlands met de fiets Melaka verkend. Natuurlijk met drankjes op de boulevard geëindigd. Echt mooie stad, zeker de moeite waard!

Vanmorgen vroeg vertrokken met de bus want onze volgende bestemming is Taman Negara, de jungle van Maleisië. Dit wordt een lang ritje.. Eerst van Melaka naar Kuala Lumpur, dan met de trein naar ander station aan de andere kant van Kuala Lumpur, nu zitten we in de bus naar Temerloh, hopelijk kunnen we daarna de bus pakken naar Jerantut, en dan nog een busje naar ander mini plaatsje en daar kunnen we dan nog een busje boeken naar Taman negara zelf haha... je moet er wat voor over hebben, we hopen voor het donker aan te komen...

Het is zo fijn weer terug te zijn, en dan heb ik het niet over Maleisië of Azië want ik ben hier nu voor het eerst. Ik bedoel terug in het leven van de backpacker, ik voel me anders hier. Het is steeds weer zo bijzonder hoe makkelijk je mensen ontmoet, en het klikt gelijk. Hoe anders je ook bent, iedereen heeft een hele grote liefde gemeen: de backpack. In die backpack zit zo weinig mogelijk spullen en ook een heel boel avontuur en kennis en de drang om de wereld te ontdekken. Ik voel me thuis en kan niet wachten om de rest te zien!

• 27 Juli 2016 - 13:46

Renate:

Ha Celien,

Mooi om op deze manier met je mee te reizen. Geniet ervan. Heel veel nieuwe en mooie ervaringen en ontmoetingen gewenst enne mooi om dit mee te lezen. Liefs uit Dijkerhoek

• 27 Juli 2016 - 17:55

Johnnie:

Kweet niet hoe ik moet reageren eigenlijk, dan ;-).
    Enjoy en wat kun je dat mooi schrijven.

• 27 Juli 2016 - 21:46

Opa En Oma:

hallo celien
    je hebt het weer mooi verwoord
    wij wensen jullie samen nog een mooie tijd daar
    groetjes oma en opa

• 30 Juli 2016 - 14:04

Brigit:

Hoi Celien en Lisanne fijn om te lezen dat het goed met jullie gaat en het zo naar de zin hebben, je kunt het allemaal zo mooi vertellen ,net of wij zo met je mee reizen:-)...:-)by by liefs