Laatste blog: Pulau Pangkor en Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Celien Jansen van der Sligte - WaarBenJij.nu Laatste blog: Pulau Pangkor en Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Celien Jansen van der Sligte - WaarBenJij.nu

Laatste blog: Pulau Pangkor en Kuala Lumpur

Door: Celien

Blijf op de hoogte en volg Celien

12 Augustus 2016 | Maleisië, Kuala Lumpur

In Pulau Pankor hebben we lekker 3 dagen uitgerust. Elke nacht sliepen wel zo'n 11uur en werden nog moe wakker dus meer dan de hele dag op het strand chillen en boekje lezen konden we niet opbrengen. Na de 1e avon vreemd te hebben gegeten omdat we er allemaal niks van snapten zonder die engels sprekende mensen, zijn we maar verder opzoek gegaan. Toen kwamen we Café Daddy's tegen. Een super mooi romantisch met kaarsen verlicht restaurantje op het strand met ontzettend lekker eten. Hier waren we echt aan toe na al het Aziatische eten 2 weken lang. Dus hebben we de dag erna hier ook geluncht en ook gedineerd met kaarslicht en magische zonsondergang.. zo voelde het tenminste. Zo vredig eiland. Het is erg klein, heel weinig toeristen en maar een paar strandjes die overigens erg mooi zijn en bewoond worden door allemaal krabbetjes en aapjes! In het paradijs hebben we heerlijk kunnen uitrusten en na 3 nachten gingen we naar het volgende paradijs, niet zozeer de plek maar de accommodatie..... we gingen namelijk naar Kuala Lumpur, onze eindbestemming, hier zouden we 3 nachten blijven en dan het vliegtuig weer naar huis. We wilden hier de Batu Caves zien (enorme grot....), het leven van de grote stad bekijken, de grote Petronas Twintowers en nog even een goed feestje bouwen. Na een tip van 3 nederlandse jongens hadden we via airbnb een appartementje gehuurd, voor 40 euro voor 3 nachter per persoon, voor Maleisische begrippen duur, maar 200% waard! We sliepen namelijk in het Regalia Residence, een enorm appartementencomplex met 38 verdiepingen. Wij sliepen op de 27e met een geweldig uitzicht over de stad vanuit ons bedje (was heerlijk om te slapen maar ook weer op te staan). Er was een supermarkt, een sportschool, een sauna, zwembad op de 5e verdieping en het beste: een infinity pool op het dak met het mooiste uitzicht over de stad!!!! (Zie foto's) Wij voelden ons rijk en gelukkig! Voor de Maleisiërs is het natuurlijk super duur om er te wonen en wij deden dat gewoon eventjes. Toen we 's avonds in het zwembad lagen te dobberen met 30 graden en naar de duizenden lichtjes aan het kijken waren, hadden we echt een geluk momentje. Zo'n moment dat je bijna niet kan geloven dat het echt is. En je weet dat je dit niet zult vergeten.
Ook wilden we onze reis afsluiten met een mooi feestje dus na het genieten van het uitzicht snel douchen en de stad in. We hadden op internet mooi opgezocht waar je het beste zou kunnen stappen en er zou een hele straat zijn met heleboel clubs en barretjes. Die waren er ook zeker... alleen geen mensen... misschien kwam het omdat het maandagavond was maar het was echt letterlijk leeg. Zelfs in Enschede is het op maandag drukker. Maargoed was wel gezellig opzich met 2 andere nederlandse jongens even drankje ergens gedaan en toen maar weer terug en lekker optijd slapen. Volgende avond nog maar een poging en hadden nog 2 nederlanders zich aangesloten, die ook wel zin in een party hadden. En ditmaal zou het dinsdag zijn en we hadden op internet ander plekje gevonden dus moest goed gaan. Dus opnieuw een taxi gepakt vol met goeie hoop. En wat denk je? Leeg.. hardstikke leeg. Dus na 1 drankje maar weer weg gegaan helaas. Kuala Lumpur is niet echt een party stad, in ieder geval niet doordeweeks haha. Misschien doordat meeste mensen moslim zijn en geen alcohol drinken...

Maar al met al hebben we ook in Kuala Lumpur (ondanks geen feestjes) een geweldige tijd gehad, enorm gelachen en ook sip geweest want het einde van de oneindige lol kwam in zicht..

Ondanks al het onderzoek van te voren, uit te zoeken wat we wilden doen en zien heeft alles me opnieuw enorm verrast. Maleisië is echt bijzonder met een cultuur waar je je vinger niet op kan leggen. Hindoes, moslims, Indische mensen en zelfs christenen. Heel veel boerka's, stipjes op het hoofd en veel te bedekte mensen voor de hitte waar ze in lopen. We hebben parelwitte stranden met palmbomen gezien, waar we ontelbaar mooie en verschillende vissen hebben gespot, de jungle waar we in de grot hebben geslapen met bloed zweet en tranen, de theeplantages met de lekkerste aardbeien ooit, singapore de super schone en dure stad, melaka en penang met hun bijzondere karakter, eten en straatkunst. We hebben veel meegemaakt, enorm gelachen en gehuild, gebaald en genoten, we hebben ons verwonderd en bovenal gelukkig gevoeld met het feit dat wij in Nederland zijn geboren en de kans hebben om onze dromen na te jagen!

Bye bye travellife, I hope to see you soon, you've amazed me once again!

• 13 Augustus 2016 - 12:13

Opa En Oma:

hallo samen
    je hebt het weer leuk opgeschreven celien
    wij wensen jullie een mooie reis naar huis
    de fotos waren mooi
    ik spreek je nog wel thuis
    groetjes oma en opa