Eerste indruk van Marokko! - Reisverslag uit Casablanca, Marokko van Celien Jansen van der Sligte - WaarBenJij.nu Eerste indruk van Marokko! - Reisverslag uit Casablanca, Marokko van Celien Jansen van der Sligte - WaarBenJij.nu

Eerste indruk van Marokko!

Door: Celien

Blijf op de hoogte en volg Celien

30 Oktober 2016 | Marokko, Casablanca

Hoi lieve mensen,

Een nieuw avontuur is weer aangebroken. Een weekje er tussenuit met mama naar, jawel, Marokko! Een van de landen die al een tijdje hoog aan mijn lijstje staat (naast alle 1000 andere landen) en waarvan toevallig ook lekker goedkope retourtjes verkrijgbaar waren, waar het lekker warm is en de grootte van het land nog enigszins overzichtelijk is voor een korte tijd. Afgelopen vrijdag om half 6 smorgens reden we naar Schiphol en om 14 uur lokale tijd kwamen we aan op vliegveld van Casablanca. Vanuit daar was het nog maar een half uurtje met de trein, kwartiertje met de veels te aardige taxichauffeur en paar trappen op naar ons hotel, Hotel Central in de medina (het oude gedeelte) van de stad. Ik merkte dat ik wel erg moest wennen aan de sfeer, misschien dat het aan de plek lag of aan het feit dat ik voor mn gevoel extra moest oppassen in Marokko. Maar ik voelde me constant een beetje zenuwachtig. De medina van casablanca waar ons hotel in lag zag er allemaal beetje 'skeer' uit.. logisch, oude deel van de stad maar het pleintje voor ons hotel lag vol met zwervers en je zag voornamelijk mannen op straat. De hoteleigenaar was super aardig en behulpzaam en onze kamer was ook helemaal prima met een mooi uitzicht. We hebben die middag/avond de medina rondgedwaald, leuke tapijtenshow gekregen van een mannetje die erg teleurgesteld was dat we geen tapijt mee konden nemen in onze handbaggage in het vliegtuig, gesnoept van allerlei marokkaanse lekkernijen en vooral onze ogen uitgekeken naar de wereld waar we in terecht waren gekomen. Op een gegeven moment waren we een klein beetje de weg kwijt dus vroegen we bij een winkel waar het hotel central was, iedereen kent dat dus ideaal, en was er een jongeman die ons daar met alle plezier naar toe wou escorteren. Ook vroegen we of hij een goedkope Marokkaanse eettentje kende wat hij kon aanbevelen (in mijn suuuper goeie frans.....) en jahoor hij wist zeker wat en bracht ons naar een goed verborgen 'restaurantje' met jawel goedkoop maar ook zeeer lekker eten. Het was maar een vreemde ervaring, die oh zo aardige jongeman bleef aan een andere tafel geduldig wachten totdat wij uitgegeten waren. Het was ons niet duidelijk of hij nou geld wou, gekke bedoelingen had of dat ie echt aardig was, niks te doen had en een paar touristen wel wou begeleiden door de stad, ongemakkelijk kan ik je vertellen. Maar hij bracht ons netjes weer terug naar ons hotel, gaf ons een hand, graag gedaan en weg was hij. Tegenover ons hotel was een schattig barretje op het dak waar een paar muzikanten bezig waren. Erg leuke en bizarre eerste kennismaking met Marokko. Daarna vroeg naar bed gegaan want de volgende dag gingen we alweer verder en de wekker ging af om 6.30.... vakantie? Nee joh.. Eerst met de meest krakkemikkige taxietje ooit (mijn fordje was er een ferrari bij) naar het treinstation Casa Voyageurs. Waar we de trein pakte naar fes! Vier uur later (13.00) kwamen we netjes aan in fes en wilden we graag daar de bus pakken naar chefchaouen. Maar helaas ging die bus maar 3x per dag, en de eerste ging pas om 16.15... noooo! En dan zouden we nog vier uur in de bus zitten. Ik baalde enorm natuurlijk maargoed we hadden al een slaapplek geboekt en na een wandelingetje en lunch was te tijd ook zo voorbij. Dus nu zitten we eeeindelijk in de bus naar Chefchaouen en komen daar vanavond om 20.00 als het goed is aan :)

• 31 Oktober 2016 - 13:35

Oma En Opa:

hallo samen
    wat een mooi reisverslag weer
    geniet nog van de dagen
    groetjes oma en opa

• 31 Oktober 2016 - 22:06

Astrid:

Hoi Celien en Brigit,
    Heel veel plezier samen! Geniet ervan!
    Groetjes van Louis, Astrid, Iris en Jasper

PS. Maar goed dat je moeder bij je is met die "oh zo aardige jongeman" ;)