Party Paradise Bocas Del Toro - Reisverslag uit Bocas del Toro, Panama van Celien Jansen van der Sligte - WaarBenJij.nu Party Paradise Bocas Del Toro - Reisverslag uit Bocas del Toro, Panama van Celien Jansen van der Sligte - WaarBenJij.nu

Party Paradise Bocas Del Toro

Door: Celien

Blijf op de hoogte en volg Celien

03 Mei 2016 | Panama, Bocas del Toro

De volgende bestemming is Bocas del toro, een eilandengroep in het noorden van Panama. Dit staat een beetje bekend waar de goeie feesten te vinden zijn. Er zijn meerdere eilanden en chantal en ik hadden besloten om te verblijven op Isla Colón, het hoofdeiland waar de meeste hostels, barretjes en supermarkten zijn. Na een paar goede aanbevelingen over het hostel Selina (toepasselijk he) zijn we daarheen gegaan. Nou, niks gelogen.. Geweldig hostel! Klein beetje prijzig maar jeetje, er is een restaurant en chill plekken aan het water met geweldig mooi uitzicht en lekker windje. Alles is netjes, vrolijk, veel mensen en altijd wat te doen. Ohja en goeie airconditioning wat echt een must is in die hitte. We besloten in Bocas het lekker rustig aan te doen, geen hikes meer enzo maar luieren op het strand!! Iets wat we de afgelopen 3 weken nog niet eens hadden gedaan. We zijn naar Red Frog beach gegaan en nog een snorkelplek met de prive watertaxi. Helaas waren er geen red frogs te spotten.. Wel een luiaard met baby!! Een andere dag zijn we naar een ander strandje Boca del Drago op hetzelfde eiland Colon gegaan, dit keer met de taxi voor 20 dollar heen en terug voor 2 personen. Leek een goeie deal volgens de lonely planet. Deze zei ook dat er geen bus ging, later bleek dat er voor 5 dollar dus wél een bus ging en wij dus onnodig teveel geld hadden besteed. Aangekomen op het strand waren daar een aantal strandtentjes met eten, best druk met mensen vergeleken met alle afgelegen stranden die we zijn tegengekomen en lekker water. Na een paar uurtjes goed gezond te hebben en de helft van mijn boek te hebben verslonden besloten we maar wat te gaan eten. Allebei een standaard maaltijd met rijst en wat vis. Daarnaast had chantal nog een kleine fruit salade en ik een smoothie. Er stonden geen prijzen bij en kregen de rekening voor 24 dollar.. vonden we best priizig maargoed kon ermee door. Later kwam het mannetje van de sapbar, waar we dus de smoothie en fruitsalade hadden gekregen, naar ons toe en zei dat we nog 9 dollar(!!) moesten betalen voor die smoothie en salade! Be-la-che-lijk!! Dus weer eigenlijk onnodig veel geld uitgegeven, we hadden ook zelf eten mee kunnen nemen.. duur dagje.

Het nachtleven
De eerste avond had ik wel zin om te gaan stappen maar chantal viel naar een halve cocktail in het hostel al in slaap, ik was toevallig met een frans groepje aan de klets en die gingen ook uit en ben met hun mee gegaan naar een barretje op een ander eiland, 1 minuut met de boot oversteken voor 1 dollar. Het was behoorlijk rustig, het was een woensdagavond dus ook wel een beetje te begrijpen maar super gezellig! Ik zag ineens allemaal mensen de nederlandse vlag op hun wang en besefte me dat het koningsdag was, en vroeg aan ze of ze nederlands waren. Nee, er was een meisje met donker haar die iedereen aan het beschminken was, dus ik op zoek. Duurde even, maar toen ik haar had gevonden bleek dat er een hele Nederlandse gang aanwezig was. Super grappig!! Bizar hoeveel nederlanders er in verhouding reizen. Je komt meer mensen uit nederland tegen dan uit de verenigde staten bijvoorbeeld of de rest van europa (behalve duitsers en engelsen dan).
De nacht daarna was er een pubcrawl, dat moesten we natuurlijk meemaken in Bocas.. maar na een paar uurtjes was het zooooo warm dat we er helemaal klaar mee waren en gingen kaart spelletjes spelen met wat Israëliërs. Hilarisch verslavend spel, Jungle Speed, die moet ik echt hebben in nederland. Het was alweer laat geworden maar toch diehard de volgende ochtend met een paar uur slaap weer vroeg op. Zo ging het bij mij vier nachten achter elkaar... helemaal gesloopt maar de volgende dag (zondag) moest ik uitchecken en dus voor 11 uur weg zijn helemaal vergeten, had erop gerekend lekker hele dag te slapen.. helaas..
Chantal en ik hadden een dag eerder al afscheid moet nemen helaas. Zij ging zaterdag nog een week naar costa rica en ga een week vrijwilligerswerk doen bij Floating doctors!!

Floating doctors
Floating doctors is een organisatie die medische hulp geeft aan de mensen in Panama die zelf geen ziekenhuis kunnen bereiken. Ik had hierover gehoord via het programma van Floortje naar het einde van de wereld een half jaartje geleden. Toen ik dat zag was ik helemaal verliefd op wat hun werk. Dat is wat ik wil doen! Ik wist dat het in Panama was en had voor mijn reis al proberen uit te zoeken waar ze zaten. Ik kon het niet vinden en dacht dat het in de middle of nowhere zou zitten waar ik toch niet zou komen. Want het leek me wel leuk om een kijkje te nemen in het verpleeghuis die ze ook hebben. Tijdens mijn reis kwam ik iemand tegen van floating doctors!! Super toevallig en zij vertelde mij dat het verpleeghuis gevestigd zit op het hoofdeiland Isla Colon waar we dus sowieso heen zouden gaan! Geweldig, dit wou ik dus super graag middagje bezoeken. Ze zei dat ik gewoon moest rondvragen aan locals waar het was en dan kon ik er zo langsgaan. Eenmaal aangekomen op het eiland had ik gevraagd bij de receptie of zij het toevallig wisten. Staat er alweer super toevallig een Nederlandse achter mij van floating doctors!!! En ze waren met de hele groep aan het eten bij het hostel. Heb met hun een praatje gemaakt over hoe het is enzo, super interessant en ik zei dat ik naar mijn studie super graag vrijwilligerswerk zou willen doen daar. Toen zeiden ze van 'oh maar dat kan nu ook wel hoor, we hebben heel veel studenten, zelfs voor een weekje'. En ik had dus na bocas nog een week over en had alles in Panama al gezien, en zou met Chantal meegaan naar Costa rica. Maar dit leek me echt geweldig. Dus is chantal de volgende ochtend met mij mee gegaan naar het verpleeghuis om daar een kijkje te nemen en te vragen over hoe en wat het zou gaan met de vrijwilligerswerk en of het kan op zon korte termijn. En jahoor het kon, helemaal geweldig, ze waren super blij met een vrijwilliger erbij. En zou 3 dagen later al met de boot vertrekken!! Dus die zondag uitgechekt, nog stiekem na het uitchecken in een leeg bed in het hostel wat slaap ingehaald en om half 6 met de boot weg gegaan. Wat een avontuur.

Later hierover meer! Moet snel slapen want heb nog wat in te halen..
Kusjes!

  • 03 Mei 2016 - 08:18

    Chantal:

    Haha, jij stiekeme slaperd! Gelukkig heb je een leeg bed kunnen vinden :) Heeeel veel plezier aankomende week tussen de (hotte) doctors haha. Je gaat supergoed werk doen en ik ben nu al trots op je! Mis je wel, maar je hebt de goede keus gemaakt! Enjoy!

  • 03 Mei 2016 - 20:08

    Oma En Opa:

    hallo celien
    jouw verhaal is weer prachtig heel mooi celien
    maar wel spannend om te lezen
    leuk dat je in het verpleegtehuis kon komen
    knap hoor
    je moet goed slapen
    ik wens je heel veel plezier als vrijwilligster
    kusjes oma en opa
    en de groetjes

  • 06 Mei 2016 - 22:55

    Johnnie:

    Hallo Celien, beetje late reactie, maar je week zit er al weer op. Leuk hoor, dat dat op zo'n korte termijn kon. Goed bezig en je hart gevolgd! Top. Tot gauwwwwwwww. ️XO

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Celien

Actief sinds 15 Juli 2015
Verslag gelezen: 264
Totaal aantal bezoekers 101250

Voorgaande reizen:

15 Juli 2017 - 06 Augustus 2017

Celien's adventures in Cuba

28 Oktober 2016 - 06 November 2016

Celien's adventures in Morocco

16 Juli 2016 - 11 Augustus 2016

Celien's adventures in Malaysia and Singapore

14 April 2016 - 10 Mei 2016

Celien's Adventures in Panama

16 Juli 2015 - 30 Augustus 2015

Celien's Adventures in Brazil

Landen bezocht: