Blog 6 - Reisverslag uit Ribeirão Preto, Brazilië van Celien Jansen van der Sligte - WaarBenJij.nu Blog 6 - Reisverslag uit Ribeirão Preto, Brazilië van Celien Jansen van der Sligte - WaarBenJij.nu

Blog 6

Door: Celien

Blijf op de hoogte en volg Celien

26 Augustus 2015 | Brazilië, Ribeirão Preto

Ik heb er moeite mee om steeds tijd te vinden om een blog te schrijven haha. 10 dagen geleden alweer, zat ik in Ilha Grande, het paradijsje. De laatste dagen daar waren heerlijk, we zijn naar het Lopez Mendez strand geweest, dit is een enorm strand op het eiland dat staat gerankt als 7e mooiste strand ter wereld. En mooi was het!! Het is geweldig hoe het mogelijk is dat hier in Braziliê zulke enorm mooie dingen zo ongerept kunnen blijven. Als er in Nederland, of laat ik zeggen Europa, iets moois wordt ontdekt is het binnen de kortste keren zó touristisch dat het niet leuk meer is. Dit Lopez Mendez strand bijvoorbeeld, is heel rustig en er zijn geen restaurants gebouwd of hotels. De natuur wordt gerespecteerd zoals het is, geweldig! De heenweg naar het strand had ik met de boot gedaan, de terugweg gelopen, dat was zo'n 2,5 uur lopen op een pad midden door de jungle!!, en met een pad bedoel ik een paadje met nogal wat obstakels en klimmen, en geen aangelegde stoep :). Een heleboel dieren gespot waaronder suuuuperschattige apen die daar gewoon zaten in groepen en nergens bang voor waren. Een geweldig gevoel om midden in de natuur te zijn.
Na Ilha Grande ging de trip door naar 5 dagen Rio de Janeiro, de stad van de samba en beroemde stranden van Copacabana en Ipanema. Iedereen hier was zo wel gesproken over Rio dus er was een hoge verwachting! En niks is gelogen hoor over Rio, het is zeker een mooie stad met mooie stranden en er is veel te doen! De standaard toeristische plekken afgereisd naar Cristo Redentor (het enorme Christusbeeld dat op een hoge berg staat, die als het ware 'waakt' over de stad), de Suikerbroodberg: is een grote bergtop midden in de stad, we zijn er omhoog gegaan met een kabelbaan en dat gaf een geweldig uitzicht van de stad! Pas toen ik op die berg stond werd het me duidelijk hoe enorm, uitgestrekt en divers de stad eigenlijk is. Ook de beroemde gekleurde trappen (Escadaria Selarón) in Santa Teresa die door Jorge Selaron is bedekt met deze gekleurde tegels. Erg mooi gezicht!!
Het Maracanã stadion in Rio is ook bezocht natuurlijk, want als je in Brazilie bent (waarvan iedereen denkt dat dit het land van de voetbal is) moet je natuurlijk wel echt even proeven. Mooi stadion maar niet eens super groot haha,het maracana stadion is natuurlijk ook niet de grootste en bekendste. Wel erg leuk om te zien!
Het eten in Rio is ook best te doen, haha iedere avond weer uiteten (oeps) ik moet daar nog wel aan wennen straks als ik thuis ben, weer leren koken en leren genieten van het 'normale' eten. Uiteten is ook echt niet duur hier, zelfs niet in Rio! Je moet het natuurlijk een beetje uitzoeken maar prima te doen! En het is vakantie natuurlijk dus erg op mijn portomonnee letten heb ik niet gedaan! Ik heb ook werkelijk geen idee hoeveel geld ik uitgegeven heb afgelopen weken, en zal wel erg schrikken als ik thuiskom. Maargoed geld moet rollen en het is op deze manier goed gespendeerd en meer dan waard!!
Laatste daggie heb ik nog een Hipppiemarkt bezocht, enorm groot met alles wat je je maar kan bedenken hebben ze er. Natuurlijk de standaard sieraden en souvenirs maar ook heel veel kunst, meubels en andere gekke dingen. Daarna nog de Jockey Club bezocht, pfoe wat een chique bende zeg. De paardensport houd er wel van om een beetje te pochen, en al helemaal hier haha. Iedereen super netjes gekleed en alles super schoon en kitcherig. Wel erg mooi om te zien hoe dat gaat, je ziet de spanning in de ogen van de mensen die misschien hun hele fortuin wel gezet hebben op een paard. Onbegrijpelijk.

Waar ik me wel heel erg aan heb geergerd in Rio zijn de mensen die je constand aanspreken en aankijken en maar doorzeuren. Je hebt nooooit even rust, er zit altijd wel iemand naar je te wijzen, te lachen of aan te staren. In de metro, op straat, de supermarkt, overal. Vooral mannen maar ook vrouwen, in de metro bijvoorbeeld, waar veen paar meiden heel luid over ons aan het praten waren en ons uitlachten, iedereen denkt natuurlijk dat Anique en ik niks verstaan van Portugees maar tot zo ver wel. Ik heb bij heel veel dingen hier in Brazilie dat ik steeds denk goh ik ga dit zo erg missen in Nederland. Dan heb ik het vooral over de vrijheid, de mensen (die wel oprecht leuk zijn ;) want die zijn er ook heeeel veel hoor!), het lekkere eten, het geweldige fruit, kokoswater, de super goedkope smoothies en açai! Maar die nare mannetjes ga ik dus niet missen haha en de bulten die steeds weer afgestormd moeten worden voor een supermakrt ook niet haha.
Een week geleden kon ik haast wel janken om het idee om weer naar huis te moeten. 6 weken is eigenlijk veels te kort, maar nu het einde in zicht komt (nog maar 3 dagen!! :0) heb ik er eigenlijk ook wel weer zinin. Chillen met vriendinnen, avondje tv kijken, warme douches, nederlands praten en dit klinkt gek maar ik mis studeren haha! ik heb erg veel zin in het komende jaar!

Donderdag en vrijdag ga ik naar het Barretos Rodeo Festival! Dit is een enorm, de naam zegt het al, Festival met echt Braziliaanse Country muziek en Rodeo. Ik ben heeeel erg benieuwd, het schijnt super groot te zijn en ben helemaal fan van de country muziek en sfeer hier. Dat is het dan, zaterdag vlieg ik alweer terug naar Nederland ;(. Toch wel heel heel jammer, maar ik kom wel terug, ik ben toch stiekem wel een beetje verliefd geworden op dit land en de mensen hier.

  • 27 Augustus 2015 - 11:18

    Brigit:

    Sprakeloos,.....
    Ben erg blij dat je weer snel thuis bent :-)

  • 27 Augustus 2015 - 11:33

    Opa En Oma:

    Celien je heb er weer een mooi verhaal van gemaakt
    nog bedankt voor de kaart die je ons gestuurd hebt
    een goede reis terug en tot spoedig weerzien in Dijkerhoek
    en dan weer aan de studie
    groet opa en oma

  • 27 Augustus 2015 - 13:22

    Willie Pekkeriet:

    leuk verhaal, je hebt heel wat gezien, en meegemaakt,nog een paar fijne dagen, groetjes Wilie

  • 27 Augustus 2015 - 13:22

    Willie Pekkeriet:

    leuk verhaal, je hebt heel wat gezien, en meegemaakt,nog een paar fijne dagen, groetjes Wilie

  • 27 Augustus 2015 - 15:14

    Eline:

    Echt super leuk celientje!! Geniet nog even volop van je laatste daagjes en tot heeeeel snel!

  • 28 Augustus 2015 - 09:07

    José Kl. N.:

    Wat is dit leuk om te lezen, Celien !
    Wat een zomer beleef jij zeg...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Ribeirão Preto

Celien's Adventures in Brazil

6 weken lang Brazilië vol met avonturen!

Recente Reisverslagen:

26 Augustus 2015

Blog 6

17 Augustus 2015

Blog 5 vanuit Ilha Grande

06 Augustus 2015

Blog 4!

29 Juli 2015

Hello adventure

24 Juli 2015

Week 1
Celien

Actief sinds 15 Juli 2015
Verslag gelezen: 703
Totaal aantal bezoekers 101253

Voorgaande reizen:

15 Juli 2017 - 06 Augustus 2017

Celien's adventures in Cuba

28 Oktober 2016 - 06 November 2016

Celien's adventures in Morocco

16 Juli 2016 - 11 Augustus 2016

Celien's adventures in Malaysia and Singapore

14 April 2016 - 10 Mei 2016

Celien's Adventures in Panama

16 Juli 2015 - 30 Augustus 2015

Celien's Adventures in Brazil

Landen bezocht: