Blog 4! - Reisverslag uit Puerto Iguazú, Argentinië van Celien Jansen van der Sligte - WaarBenJij.nu Blog 4! - Reisverslag uit Puerto Iguazú, Argentinië van Celien Jansen van der Sligte - WaarBenJij.nu

Blog 4!

Door: Celien

Blijf op de hoogte en volg Celien

06 Augustus 2015 | Argentinië, Puerto Iguazú

Hoi hoi luitjes,

Heel veel gebeurd afgelopen week, het echte avontuur waar ik op hoopte is er haha! Woensdag 29 juli had ik vertelt dat ik in curitiba was en donderdag de trein naar morretes zou pakken en daarna het eiland ilha do mel.. nou ik had die middag wel een treinticket gekocht.. Ik dacht hostel komt vanavond wel, ik had erg leuke mensen ontmoet in het hostel waar het eigenlijk te gezellig mee was. Toen gingen we uiteten en pas rond 11uur dacht ik shit ik heb nog geen hostel voor morgen... maar ik dacht zal vast nog genoeg plek zijn ivm met het lage seizoen hier. Maar... het goedkoopste lag tussen de 150-200 reaal. Wat 50 tot 60 euro betekend.. veels te duur dus. Ik zag alles al in het water vallen, ik probeerde een bus te regelen gelijk de zelfde dag door naar het eiland, maar die ging alleen sochtends, als ik in de trein zou zitten. Ik was dus bot gezegd focked. Want over 8 uur, zou mijn trein gaan en had nog geen slaapplaats.. Ik voelde me nogal dom, en dat was het ook... inmiddels was het 12uur nachts toen ik het met diego, iemand uit het hostel waar ik die dag mee op was getrokken (Braziliaan uit londen), had over mijn probleempje. Werd klein beetje uitgelachen natuurlijk en hij stelde voor om naar florianópolis te gaan, hij ging er ook heen, had daar vroeger gewoont en hij omschreef het als een pareltje. Dus gingen we samen, super behulpzaam van hem!!, foto's kijken, hostels zoeken, zag er allemaal super mooi uit! Dus hostel geboekt, toen had ik nog vervoer nodig, Diego was met de auto vanaf het noorden naar het zuiden aan het trekken naar het huis van zn ouders. Maar zn auto was vol echt helemaal vol gepakt dus ik paste er niet bij in helaas.. dus gingen we proberen bus te boeken maar alles in Brazilië gaat allemaal net was moeilijker en trager dan in NL, ik had Braziliaanse ID nodig en mijn postcode accepteerde die niet. Dus toen heb ik Diego nog een keer lief aangekeken of ik echt niet in de auto paste, want ja ik ben zo klein enzo.. het mocht als ik hem zou helpen met de hele auto opnieuw inpakken. Ik was blij!! En voelde echt als avontuur, ik stapte de volgende dag na 5 uur slaap (eigenlijk bij wildvreemde) in de auto naar een stad/eiland waarvan ik het bestaan niet eens afwist. Het was zo'n 5 tot 6 uur rijden en was erg gezellige trip. We kwamen bij het hostel aan en Diego vertrok nog wat verder zuidelijk naar het huis van een oude vriend in Garopaba. Ik ben die dag in de wijk van het hostel rondgelopen en werd echt verliefd op de plek,ik kreeg letterlijk kriebels in mn buik. Het is niet alleen de ongelooflijk mooie natuur, lagoon en stranden maar ook de mensen, de sfeer en het gevoel wat het eiland uitstraalt. Florianópolis is de hoofdstad van de staat Santa Catarina en de stad ligt voor het grootste deel op het eiland Ilha da Santa Catarina. Het stad is bekend voor de goede kwaliteit van leven in Brazilië, met de 3e hoogste score in alle Braziliaanse steden. Zo willen ook alle Brazilianen hier wonen maar het is in verhouding duur om in floripa te wonen. Én het er hier super veilig, het was geen probleem om voor mij als blonde Nederlander midden in de nacht alleen rond te lopen. Hier schuilt een bijzonder verhaal achter.
Ik kan het niet zo mooi vertellen als ik het gehoord heb maar ga het proberen: jaren geleden toen de Portugezen op dit eiland kwamen, wat soort van heksen waren, en die zeiden dat er een bepaalde aura rondom het eiland hing. Deze aura zorgt ervoor dat er alleen mensen met goede bedoelingen op het eiland kunnen wonen en iedereen met slechte intenties van het eiland worden verbannen. Het eiland heeft ook een beetje een hippie sfeertje en sommige mensen geloven hier in. En het lijkt ook echt waar te zijn want aangezien er bak mensen die een appartement zoeken en sommige mensen vinden ongelooflijk snel iets geweldigs en anderen kunnen geen plek of baan vinden. Waarbij het inderdaad lijkt alsof er beschermde aura is op het eiland. Want het is echt ongelooflijk veilig, zo ongeveer zoals ons kleine dijkerhoek alleen is dit een enorme stad. Naja genoeg over Floripa, het is wel duidelijk dat ik het helemaal geweldig vind.
Helaas moest ik maandagavond mijn droomplekje verlaten. Ik ging met de nachtbus (17 uur!!) naar Foz do Iguaçu, beter bekend als de enorme watervallen op de grens van Argentinië, Brazilië en Paraguay. Vanaf Foz do Iguaçu de volgende middag de grens over naar Argentinië, naar het hostel. Die avond kwamen anique en ik samen! Wij gaan 2,5 week samen de tocht in Brazilië afleggen. Vandaag zijn we naar de Argentijnse kant van de watervallen geweest, en wat indrukwekkend! Echt geweldig om te zien, zo ongelooflijk mega en zo mooi alsof het zo gemaakt is. We hebben het park doorgelopen en het mooie vind ik, is dat ze de natuur echt in zijn waarde gelaten hebben. Alles is zo puur. Ook zijn we APEN tegengekomen, zo schattig!! We stonden een meter van ze af, bizar.
Morgen bezoeken we het kleinere park aan de Braziliaanse kant met een beloofd panorama zicht, ben benieuwd! Morgenavond pakken we een nachtbus naar sao pauloooo.
Tchauuu!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Puerto Iguazú

Celien's Adventures in Brazil

6 weken lang Brazilië vol met avonturen!

Recente Reisverslagen:

26 Augustus 2015

Blog 6

17 Augustus 2015

Blog 5 vanuit Ilha Grande

06 Augustus 2015

Blog 4!

29 Juli 2015

Hello adventure

24 Juli 2015

Week 1
Celien

Actief sinds 15 Juli 2015
Verslag gelezen: 367
Totaal aantal bezoekers 101270

Voorgaande reizen:

15 Juli 2017 - 06 Augustus 2017

Celien's adventures in Cuba

28 Oktober 2016 - 06 November 2016

Celien's adventures in Morocco

16 Juli 2016 - 11 Augustus 2016

Celien's adventures in Malaysia and Singapore

14 April 2016 - 10 Mei 2016

Celien's Adventures in Panama

16 Juli 2015 - 30 Augustus 2015

Celien's Adventures in Brazil

Landen bezocht: