Hello adventure - Reisverslag uit Curitiba, Brazilië van Celien Jansen van der Sligte - WaarBenJij.nu Hello adventure - Reisverslag uit Curitiba, Brazilië van Celien Jansen van der Sligte - WaarBenJij.nu

Hello adventure

Door: Celien

Blijf op de hoogte en volg Celien

29 Juli 2015 | Brazilië, Curitiba

Olá, olá!
Maandagavond was het tijd om gedag te zeggen tegen de Nederlandse familie waar ik in Holambra II was verbleven, waar ik het erg erg naar mijn zin heb gehad en enorm verwend ben! Vanaf dat moment was ik niet meer onder de hoede van mensen met een heleboel ervaring maar ging ik alleen, echt alleen met de bus naar Curitiba. Even wennen en even eng maar het voelde ook wel goed om afhankelijk te zijn. Vanmorgen om 6.30 kwam ik aan bij het busstation Curitiba. Mijn plan was om vanaf daar de stadsbus te pakken en nog een stuk te lopen naar het hostel, toch maar lui met de taxi gegaan. Men zegt dat je in Brazilie taxis moet vermijden omdat ze ´gevaarlijk´, ik weet niet hoe het in de rest van het land is maar dat is hier in Curitiba zeker niet het geval. Dus ik stapte in de taxi, enigzins met wantrouwen vooraf, maar ging allemaal heel goed. Totdat we er bijna waren en meneer het adres niet kon vinden omdat zijn NAVIGATIE kapot was, ik dacht dat taxichauffeurs de stad uit het hoofd moesten kennen...maargoed naar 3000 rondjes en de weg gevraagd, tis toch wat pak je een taxi omdat die de weg weet lijkt het nog alsof je met een buitenlander de weg moet zoeken, kwamen we aan bij het hostel. Ik had het wel een beetje met hem te doen haha.

Bij het hostel snel ingecheckt en even wat gegeten en gedoucht. Toen heb ik de citybus gepakt en verschillende highlights van Curitiba bekeken, erg leuk allemaal! Morgen ga ik nog de stad verder verkennen, Curitiba is erg mooie stad. Maaaar ben er toch wel achter dat ik toch meer van de mooie natuur ben van de grote steden. Dus ik kijk erg uit naar mijn volgende bestemmingen deze week!
Donderdag ga ik met de Serra das Verde(trein door geweldige natuur) naar Morretes, klein stadje, waar ik een dag doorbreng. Vrijdag richting Paranagua ook een dag of twee en daarna de hoofdbestemming: Ilha Do Mel!! Ilha do mel is een eilandje waar geen auto´s op rijden en bekend staat om zijn bossen, ruige stranden en dus suuperpopulair onder de surfers. Laat ik nou net een natuurtalentje zijn in surfen... i hope. Deze stadjes liggen allemaal dicht bij elkaar dus is prima te doen in zo´n korte tijd! Ik kijk uit naar alles wat komen gaaaat, keep you posted!
xxxxxxxxxxxxx

  • 29 Juli 2015 - 10:15

    Opa En Oma:

    Celien een mooi verhaal
    wij vinden het mooi
    groet opa en oma

  • 29 Juli 2015 - 12:53

    Miranda:

    Leuk verteld Celien. Je zou ook verslaggeefster kunnen worden ;-D De taxichauffeur kan ook net alsof doen en zo jou meer laten te betalen voor de rit. Pas daar voor op. Ik vind het allemaal wel knap van je. Veel plezier verder daar!

  • 31 Juli 2015 - 11:22

    Oma Pelgröm :

    Vind het knap van jou dat je dit onderneemt, je hebt al heel veel leuke mensen ontmoet zoals ik gelezen heb.
    Nog heel veel plezier en pas goed op jezelf, en hoop dat je weer goed thuis komt!
    Groetjes van oma Pelgröm

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Curitiba

Celien's Adventures in Brazil

6 weken lang Brazilië vol met avonturen!

Recente Reisverslagen:

26 Augustus 2015

Blog 6

17 Augustus 2015

Blog 5 vanuit Ilha Grande

06 Augustus 2015

Blog 4!

29 Juli 2015

Hello adventure

24 Juli 2015

Week 1
Celien

Actief sinds 15 Juli 2015
Verslag gelezen: 507
Totaal aantal bezoekers 101237

Voorgaande reizen:

15 Juli 2017 - 06 Augustus 2017

Celien's adventures in Cuba

28 Oktober 2016 - 06 November 2016

Celien's adventures in Morocco

16 Juli 2016 - 11 Augustus 2016

Celien's adventures in Malaysia and Singapore

14 April 2016 - 10 Mei 2016

Celien's Adventures in Panama

16 Juli 2015 - 30 Augustus 2015

Celien's Adventures in Brazil

Landen bezocht: